Второй конвенциональный газовоз MOL для «Ямал СПГ»

MOL Names Second Conventional LNG Carrier for Yamal LNG Project

  • Извините, этот техт доступен только в “Eng”.

    On January 8, a naming ceremony for a LNG carrier, jointly ordered by MOL and China COSCO Shipping Corporation Limited, was held at Hudong-Zhonghua Shipbuilding (Group) Co., Ltd.

    The «LNG Merak» is the second of the four newbuilding LNG carriers for the Yamal LNG Project announced at the end of June, 2017, and the sister vessel of the «LNG Dubhe», which was delivered at the end of last October at the same shipyard.

    According to MOL, the “LNG Merak” will be engaged transporting LNG produced by Yamal LNG from transshipment terminals in Europe to Asia LNG terminals.

    Vessel specifications:

    • Length: 295.0 m
    • Breadth: 45.00 m
    • Draft: 11.50 m
    • LNG tank: Membrane type
    • Cargo tank capacity: 174,000 m3
    • Shipyard: Hudong
    • Ship management company: MOL LNG Transport (Europe) Ltd.
    • Ownership: MOL 50% / China COSCO Shipping 50%

  • Добавить комментарий

    Новости по теме
    05.02.2020
    NYK заключил контракт с японской верфью Shin Kurushima Dockyard на строительство второго автомобилевоза, работающего […]
    22.12.2020
    ФГУП «Атомфлот» подвело предварительные итоги работы в 2020 году. По состоянию на 22 декабря […]
    30.03.2020
    ПАО «Новатэк» после 9-месячного перерыва возобновляет перевалку в норвежских портах. По данным  Marine Traffic,  26 марта СПГ-танкер […]
    09.01.2020
    Mitsubishi Shipbuilding (входит в Mitsubishi Heavy Industries Group) подписала контракт с MOL на строительство двух паромов. […]
    11.12.2020
    Президентом и CEO Mitsui O.S.K. Lines (MOL) назначен Такеши Хашимото. Он приступит к своим […]
    18.02.2020
    Из-за задержек на контейнерных терминалах Китая


  •  




  • Войти
  • Поля не найдены.
  • Поля не найдены.