«Балтийский завод» заложил третий атомный ледокол проекта 22220

Baltic Shipyard Lays Keel for Third Serial Project 22220 Nuclear Icebreaker

  • Извините, этот техт доступен только в “Американский Английский”. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

    On May 26, the keel for the third serial Project 22220 universal nuclear icebreaker was laid at Baltic Shipyard in St. Petersburg.

    The new icebreaker will be named «Yakutia» and will become the fourth nuclear-powered icebreaker in the series. The customer is Atomflot.

    The ceremony was attended by top managers of Rosatom and United Shipbuilding Corp., and St. Petersburg and Sakha Republic (Yakutia) officials.

    Technical details of Project 22220:

    • Length overall: 173.3 m
    • Beam overall: 34 m
    • Amidships height to upper deck: 15.2 m
    • Draft on design waterline: 10.5 m
    • Minimum operating draft: 8.55 m
    • Nuclear power plant includes the RITM-200 reactor unit with a capacity: 175 MW
    • Steam turbine unit with an output: 72 MW
    • Crew: 75 persons

    The maximum thickness of the continuous flat shore ice, which the icebreaker can break through moving ahead and astern at 1,5-2 knots in deep water at full capacity of the power plant and draft on design waterline is 2.8 m.

    Other icebreakers of the project under construction at Baltic Yard are “Arktika”, “Sibir” and “Ural”. These will be the most powerful icebreakers in the world.


  • Комментарии: 0

    Добавить комментарий

    Новости по теме
    15.01.2020
    ФГУП «Атомфлот» подвело итоги работы за 2019 год. За прошлый год атомными ледоколами проведено […]
    06.07.2020
    Судостроительный комплекс «Звезда» приступил к строительству головного атомного ледокола проекта «Лидер». В блоке корпусных […]
    06.04.2020
    3 апреля в северо-восточной части Баренцева моря атомный ледокол «Вайгач» ФГУП «Атомфлот» успешно завершил […]
    23.04.2020
    23 апреля в Мурманске и Владивостоке состоялось дистанционное подписание контракта на строительство атомного ледокола […]
    10.07.2020
    ФГУП «Атомфлот» подвело итоги зимне-весенней навигации. В период с декабря 2019 по июнь 2020 […]
    23.07.2020
    22 июля в порту Мурманск ледокольный буксир «Юрибей» ФГУП «Атомфлот» завершил морскую буксировку самоподъемной […]
    05.08.2020
    Ледокол «Обь» и ледокольный буксир «Юрибей» проекта «Портофлот» ФГУП «Атомфлот» приняли участие в обеспечении […]
    08.07.2020
    ФГУП «Атомфлот» завершены плановые работы по продлению ресурса реакторной установки атомного ледокола «Ямал» со […]
    17.09.2020
    В Санкт-Петербург после завершения второго этапа ходовых испытаний вернулся головной универсальный атомный ледокол «Арктика» […]
    03.06.2020
    Впервые в истории арктической навигации судно класса Yamalmax прошло пролив Матисена на юге архипелага Норденшельда.
    21.10.2020
    21 октября в Мурманске на головном универсальном атомном ледоколе «Арктика» ФГУП «Атомфлот» прошла церемония […]
    31.08.2020
    Атомный контейнеровоз «Севморпуть» ФГУП «Атомфлот» доставит из Петропавловска-Камчатского в Санкт-Петербург груз мороженой рыбопродукции. 25 […]

  • Войти