Авторынок переходит в область отрицательных значений

Car Sales in Russia Continue to Decline

  • Извините, этот техт доступен только в “Американский Английский”. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

    According to the Association of European Businesses (AEB) statistics, the sales of new cars and light commercial vehicles in Russia in February 2019 declined by 1.6% year-on-year amounting to 231.4 thousand mn units. During the first two months of the year, the sales of new cars and light commercial vehicles dropped by 3.6% down to 128.4 thousand.

    “For the first time in almost 2 years, market sales in February showed a – however small – downturn compared to the prior year result. Consumer confidence has been in decline for several months now, so this dip into negative territory is not entirely unexpected. The key question is where the market is headed in the coming few months – back to stability and growth or in the opposite direction. The present outlook is not too strong. This includes recently announced government measures in support of car purchases, e.g. for young families, which are too limited in scope to make a fundamental difference”, commented Joerg Schreiber, Chairman of the AEB Automobile Manufacturers Committee.

    Lada remained the leader of the Russian car market in February with its sales decreasing 1% year-on-year down to 27 thousand units.

    KIA continues to rate the second with its sales amounting to 17.7 thousand cars, much the same as in February 2018.

    Hyundai remains the third expanding its sales by 6% up to 14.3 thousand cars.

    Renault saw its sales drop by 25% year-on-year down to 8.5 thousand units.

    Volkswagen rates the fifth, its sales increased by 4% up to to 7.4 thousand units.

    Among the car brands that demonstrated the most spectacular growth in February were Geely (up 4.7-fold), Genesis (up 3.7-fold), Haval (up 3.5-fold), Hyundai commercial vehicles (up 2.9-fold) and Volvo (up 2.1-fold). 

    The brands that saw their sales decline the most were автомобилей Mercedes-Benz (-76%), Lifan (-59%) and smart (-53%).


  • Комментарии: 0

    Добавить комментарий

    Новости по теме
    15.04.2019
    Россия по итогам первых 2 месяцев 2019 года экспортировала порядка 4,8 млн тонн пшеницы […]
    23.09.2019
    На 39 неделе года стоимость бункерного топлива в большинстве исследуемых портов выросла. Снизилась за […]
    17.07.2019
    Согласно данным аналитического онлайн-сервиса SeaNews ПОРТСТАТ, грузооборот всех морских портов России в июне 2019 […]
    14.05.2019
    Объем российского экспорта каменного угля за 3 месяца этого года увеличился на 14,9% и […]
    06.11.2019
    По итогам 10 месяцев 2019 года через Сайменский канал перевезли порядка 828,2 тыс. тонн […]
    16.05.2019
    Россия по итогам января-марта 2019 года экспортировала порядка 6,6 млн тонн пшеницы и меслина, […]
    12.07.2019
    На 27 неделе фрахтовые ставки на перевозку балкерами Handysize из портов западного и северо-западного […]
    05.08.2019
    Teekay закрыл квартал и полугодие с убытком
    09.10.2019
    Угольный экспорт из России по итогам января-августа этого года достиг 134,4 млн тонн, что […]
    18.04.2019
    Цены на зерно на внутреннем российском рынке таковы, что для экспорта через азовские порты […]

  • Войти