Обнадеживающий тренд

Encouraging Trend in Russian Car Market

  • Извините, этот техт доступен только в “Американский Английский”. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

    According to the Association of European Businesses (AEB) statistics, the sales of new cars and light commercial vehicles in Russia in January-May 2018 grew 20% year-on-year to exceed 692.9 thousand units.

    In May, the sales of new cars and light commercial vehicles increased by 18% and amounted to 147.5 thousand units.

    “The Russian car market sales continue to recover at a robust pace in May, improving 18% vs. the same month last year. Cumulative volume gain in the first five months of the current year stands at 20% — a significant step ahead from the growth rate of 5% seen in 2017. This encouraging trend reflects the positive dynamics in the retail sector of the economy in general, accompanied by a steady improvement in consumer confidence. Vehicles sales in particular have been profiting in recent weeks from a weaker currency, prompting some customers to buy earlier rather than later. It remains to be seen whether, and to which extent, this factor will have an adverse effect on the future pace of retail sales”, commented Joerg Schreiber, Chairman of the AEB Automobile Manufacturers Committee.

    Lada remains the leader of the Russian car market in May with its sales growing 14.4% year-on-year up to 28.7 thousand units.

    KIA continues to rate the second with its sales up 29.4% to 19.6 thousand cars.

    Hyundai remains the third increasing its sales 32.7% up to 15.9 thousand cars.

    Renault saw its sales grow 11.1% year-on-year to 12.1 thousand units, this brand rates the fourth.

    Volkswagen is in the fifth position with its sales amounting to some 9 thousand units, up 26.8% year-on-year.

    Among the car brands that demonstrated the most spectacular growth in May were Honda (up 8.3-fold), Hyundai LCV (up 7.5-fold), FAW (up 3.8-fold), Genesis (up 3.3-fold), DFM (up 3-fold), Chrysler (up 3-fold), Iveco (up 2.6-fold) and Mitsubishi (up 2.4-fold).

    The brands that saw their signs decline the most were Ravon (-58%), SsangYong (-64%) and Brilliance (-43%).

     

     


  • Комментарии: 0

    Добавить комментарий

    Новости по теме
    14.05.2018
    На 19 неделе года спотовые ставки на трейде Азия – Европа продолжили свой рост. […]
    05.06.2018
    Положительная динамика по итогам 4 месяцев и отрицательная в апреле
    09.06.2018
    По итогам 4 месяцев 2018 года объем российского экспорта каменного угля составил 59,9 млн […]
    16.08.2018
    Рынок Азовского моря снова немного снизился. Политическая нестабильность – еще один важный фактор, который […]
    06.07.2018
    На 26 неделе года фрахтовые ставки на рынке Черного моря на перевозки грузов судами […]
    03.08.2018
    Teekay опубликовал неаудированные финансовые показатели за первое полугодие и второй квартал 20018 года. По […]
    16.05.2018
    Итоги первого квартала 2018 года
    22.03.2018
    Среди прочих речных (малых) портов Азовского моря выделяется порт Темрюк, где ставки значительно выросли […]
    16.11.2018
    На 45 неделе года фрахтовые ставки на рынке Черного моря на перевозки пшеницы и […]
    28.05.2018
    На 21 неделе года по основным исследуемым трейдам отмечены незначительные изменения. Выросли спотовые ставки […]
    03.12.2018
    На 49 неделе года цены на бункерное топливо продолжают снижаться. Во всех исследуемых портах […]
    12.09.2018
    Совокупный контейнерооборот Малайзии по итогам первого полугодия 2018 года составил 12 млн TEU.  Это […]

  • Войти