• Рус
    • Eng
  • New Port Strategy in Ukraine

  • Извините, этот техт доступен только в “Американский Английский”. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

    The Ukrainian Ministry of Transport has published a draft Sea Port Development Strategy until 2038.

    The Strategy contains three scenarios, the optimistic one envisaging Ukraine’s GDP growing 7% annually, the pessimistic scenario envisaging just 0.5% annual GDP growth with cyclic ups and downs of the national economy and the probable scenario with a 3% annual DGP growth.

    According to the optimistic scenario, the aggregate throughput via Ukrainian ports is to make 202 mn tons (including 870,000 TEU) in 2022, 347 mn tons including 1,494,000 TEU in 2030 and 596 mn tons including 2,567,000 TEU in 2038.

    In the pessimistic scenario, the throughput of the country’s ports is to make 139 mn tons including 597,000 TEU in 2022, 144 mn tons including 621,000 TEU in 2030 and 150 mn tons including 647,000 TEU in 2038.

    In the probable scenario, the Ukrainian sea ports’ throughput is to make 165 mn tons including 710,000 TEU in 2022, 209 mn tons including 899,000 thousand TEU in 2030 and 265 mn tons including 1,139,000 TEU in 2038.

    The Strategy also drafts major development project planned in the country’s ports.

    In Juzhny, dredging and reconstructing and building new quayside 1,900 m in total are envisaged in short term. In mid-term, it is planned to offer the state owned Sea Port of Yuzhny for concession, to develop new territories and build new quays, to increase the capacity of the rail stations serving the port and to reconstruct the existing and build new roads to the port.

    In Odessa in short term it is planned to build and put into operation a new 600,000 TEU container terminal on the Quarantine Mole, to modernize the passenger terminal and to transfer it to a private operator. In mid-term, building an additional road entry to the port, expanding the existing Porto Franko free economic zone and developing road access to the port are envisaged.

    In Chernomorsk (formerly, Ilyichevsk) in short term it is planned to dredge part of the port basin and the access channel to 15 m, reconstructing and building 1,220 m of quayside, and offering the ferry terminal for concession are planned. In mid-term, reconstructing Berths 11-17 (1,150 m in total) and developing the port station are envisaged.

  • Комментарии: 0

    Добавить комментарий

    Новости по теме
    Андрей ТарасенкоПортыПутин Владимир ВладимировичУголь 05.07.2018 А.Тарасенко: Самое главное – это портовое хозяйство
    «Я проверил: за перевалку тонны угля у одного 45 я получаю, а у другого получаю 0,17»
    0
    ПортыРЖД 07.05.2018 Динамика роста сохраняется
    Пиковых объемов перевозки РЖД в российские порты достигли в 2017 году. В этом году динамика сохраняется, поделился информацией […]
    0
    ДокументыПортыПроектСтратегияУкраина 11.01.2018 Новая украинская портовая стратегия
    Оптимистические и пессимистические сценарии, выход государства из стивидорного сектора и планы развития портов
    0
    ПортыПриватизацияУкраина 15.05.2018 Украина приватизирует стивидоров
    Кабинет министров Украины принял общий перечень объектов, подлежащих приватизации в 2018-2020 годах, в который входят в общей сложности […]
    0
    IMOУкраина 19.06.2018 Украина прошла аудит IMO
    18 июня 2018 года в ходе расширенного заседания в министерстве инфраструктуры Украины было объявлено о том, что Украина […]
    0
    2018ГлобальноКонтейнерооборотУкраинаФевральЯнварь 21.03.2018 Контейнеры Украины
    Контейнерооборот портов Украины по итогам первых двух месяцев 2018 года составил 124,2 тыс. TEU. Это на 35,9% больше, […]
    0 Только для подписчиков SeaNews
    ГлобальноМеморандумПорты 14.06.2018 Меморандум на TOC 2018
    Международная ассоциация по координации транспортно-грузовых операций (International Cargo Handling Coordination Association – ICHCA) и Международная ассоциация портов и […]
    0
    ЕвросоюзИнвестицииИнфраструктураРоттердамСтратегия 31.05.2018 Чем силен порт
    «Порт силен настолько, насколько сильны его связи с hinterland’ом». Такое мнение высказал, выступая сегодня на 15-й конференции ESPO, […]
    0
    ВладивостокДальний ВостокЗаконПортыСвободный портСовгавань 04.07.2018 Совгавань вошла в Свободный порт Владивосток
    Как сообщает пресс-служба Кремля, Владимир Путин подписал Федеральный закон «О внесении изменений в Федеральный закон «Об общих принципах организации местного самоуправления […]
    0
    ГраницаЕдиное окноПорты 07.03.2018 Нет и не будет
    О ближайших перспективах национального механизма «единого окна»
    0
    2017Олерский Виктор АлександровичПорты 28.03.2018 Почти 800 млн тонн
    Итоги работы портов, морского и внутреннего водного транспорта в 2017 году
    0









  • Поля помеченные * обязательны для заполнения

    Запросить аналитическое исследование


    Вы получите письмо со сгенерированным паролем на этот адрес





  • Поля помеченные * обязательны для заполнения

    Подписка на закрытую аналитику

    Help Text

  • Поля помеченные * обязательны для заполнения

    Приобретение подписки на Сервис ВЭД

  • http://seanews.ru



    ← Назад к сайту «SeaNews»