• Рус
    • Eng
  • TOC Asia в Гонконге

  • 130908-avelana-468x60_6_russian_html5

  • Supply Chain Reliability heads up TOC CSC: Asia discussion

    Productivity & Reliability: Asia’s New Battleground for Ports and Liner Shipping is the principal conference theme for TOC Container Supply Chain Asia 2013, Hong Kong Convention and Exhibition Centre on 12-14 March 2013

    London, 03.12.2012 – Shippers, logistics service providers, ocean carriers and port terminal operators will meet in Hong Kong at the 17th TOC Container Supply Chain: Asia to debate the future of global supply chains against an uncertain and unpredictable environment characterised by sluggish economic growth in many markets and underlying structural shifts in global logistics.

    Leading industry figures have already confirmed their participation in the TOC CSC: Asia conference agenda including: Mark Holloway, Customer Service & APAC Supply Chain Director, Diageo; Brian Noe Kristensen, Head of Far East Asia Liner Operations Cluster, Maersk Line; John Elliott, President & CEO, Busan New Container Terminal; Troy Shortell, Senior Vice President, HAVI Logistics; Stanley Smulders, SVP Asia — Europe & West Africa Trade Management, MOL Liner; Andy Lane, Independent Consultant & Terminal Partnering Expert; and Henriette Hallberg Thygesen, CEO North Asia, DAMCO.

    Keynote discussions

    Having been largely driven by China’s explosive growth in the past decade, the global economy now has to adjust to flat performance in Europe and North America, while China itself has started to show signs of slower growth over the near future.

    A combination of circumstances is resulting in an unstable market background for container trades. Liner services have to figure how they can respond to shipper demands for more reliable service supply while also attempting to restore financial viability following a period of disastrous rate cutting. At the same time the first of the new generation of mega-container vessels have started entering deepsea lanes adding to concerns about excess capacity. In addition container terminals are racing to expand their handling capabilities to cater for ever larger volumes of boxes: as many as 6,000 units may have to be loaded/discharged during a single port call – and in record times as well!

    Carrier-Terminal Partnering

    The key to ensuring fast, efficient movement of containers around the world lies in the container terminal, the interface between vessel and hinterland. Port-related costs are among the highest expenses incurred by ocean carriers. Yet until now shipping lines and terminals have rarely embarked on real collaboration with a view to alleviating this situation. TOC CSC: Asia will provide high-level analysis of the terminal dimension in global logistics, and leading industry experts will walk delegates through the leveraging of carrier-terminal partnerships for improved end-to-end supply chains.

    Niche Trades

    Over the course of three days TOC CSC Asia’s conference content offers unrivalled breadth and depth of analysis of the complex factors that comprise contemporary supply chains. The organisers have factored in a series of focused debates, workshops and seminars. Of particular interest for 2013, high level debate will focus on areas of specific concerns to supply chain stakeholders across Asia, including:

    • Expanding economic ties between Asia and emerging markets in Africa and Latin America
    • How Japan and South Korea are strategizing their logistics infrastructure to profit from growing linkages with North China
    • Asia’s niche trades requiring separate, or tailor-made, infrastructure and service provision
  • Комментарии: 0

    Добавить комментарий

    Новости по теме
    Балтийская таможня 11.01.2017 Балтийская таможня информирует участников бизнеса
    С 16 января 2017 года в соответствии с телетайпограммой ФТС России от 28.12.2016 № 802 таможенное декларирование товаров […]
    0
    2017АвгустАпрельГлобальноГонконгИюльИюньКонтейнерооборотМайМартОктябрьСентябрьФевральЯнварь 21.11.2017 Контейнерооборот Гонконга
    Контейнерооборот порта Гонконг за январь-октябрь этого года составил порядка 17,2 млн TEU. По сравнению с аналогичным периодом прошлого […]
    0
    АвтопромИстория 11.09.2017 11 сентября в истории транспортной отрасли
    1896 год. День рождения российского автотранспорта. В этот день в России выходит постановление  министра путей сообщения князя М.И. […]
    0
    2017АвтотранспортАпрельИюньМайМартМорской транспортПеревозкиРоссияФевральЯнварь 02.08.2017 Грузооборот российского транспорта
    По итогам 1 полугодия 2017 года перевозки грузов российским транспортом составили более 3,5 млрд тонн. Это на 2,5% […]
    0
    ВладивостокКруизное судоходство 02.05.2017 Лайнер Costa Victoria открыл круизный сезон
    Сегодня круизный лайнер Costa Victoria открыл сезон круизных судов для Владивостока, сообщает администрация города. Безопасность швартовой операции обеспечивали […]
    0
    COSCOИнвестицииТерминал 13.06.2017 COSCO инвестирует в китайский SIPG
    COSCO приобретает долю в 15% в Shanghai International Port Group (SIPG), а также выкупает испанского оператора Noatum. За […]
    0
    M&ATeekay 01.06.2017 Teekay Tankers покупает Tanker Investments
    Teekay Tankers приобрел все акции Tanker Investments Ltd. (TIL). По информации компании, Teekay Tankers отдаст 3,30 обыкновенных акций […]
    0
    2017Новороссийский морской торговый портФинансыЮг 16.05.2017 НМТП снизил прибыль
    ПАО «Новороссийский морской торговый порт» опубликовало промежуточную финансовую отчетность за первый квартал 2017 года по российским стандартам бухгалтерского […]
    0
    ПроектТаллин 14.03.2017 Таллин планирует развитие Старого порта
    Порт Таллин проводит конкурс на разработку долгосрочного плана развития Старого порта до 2030 года. На первом этапе порт […]
    0
    АвтоимпортАвторынокАгентИмпортСтатистика таможниЭкспорт 03.04.2017 Импорт и экспорт авто
    В январе 2017 года объем российского импорта легковых автомобилей увеличился по сравнению с аналогичным месяцем 2016 года на […]
    0
    ГетеборгПортовые сборыТарифная политика 12.10.2017 Гетеборг не будет повышать сборы
    Администрация порта Гетеборг приняла решение третий год подряд не повышать портовые сборы, сообщили SeaNews в порту. Таким образом, […]
    0
    17.03.2017 Итоги 2016 CEVA Holdings
    CEVA Holdings опубликовала финансовые показатели за 4 квартал 2016 года и за весь год. Выручка группы в 2016 […]
    0










  • Поля помеченные * обязательны для заполнения

    Запросить аналитическое исследование

    Вы получите письмо на указанный email со сгенерированным паролем



  • Поля помеченные * обязательны для заполнения

    Приобретение подписки на регулярную аналитику

  • Поля помеченные * обязательны для заполнения

    Приобретение подписки на Сервис ВЭД

  • Поля помеченные * обязательны для заполнения

    Запросить полные примеры материалов оперативной аналитики