• Рус
    • Eng
  • TOC Asia в Гонконге

  • Supply Chain Reliability heads up TOC CSC: Asia discussion

    Productivity & Reliability: Asia’s New Battleground for Ports and Liner Shipping is the principal conference theme for TOC Container Supply Chain Asia 2013, Hong Kong Convention and Exhibition Centre on 12-14 March 2013

    London, 03.12.2012 – Shippers, logistics service providers, ocean carriers and port terminal operators will meet in Hong Kong at the 17th TOC Container Supply Chain: Asia to debate the future of global supply chains against an uncertain and unpredictable environment characterised by sluggish economic growth in many markets and underlying structural shifts in global logistics.

    Leading industry figures have already confirmed their participation in the TOC CSC: Asia conference agenda including: Mark Holloway, Customer Service & APAC Supply Chain Director, Diageo; Brian Noe Kristensen, Head of Far East Asia Liner Operations Cluster, Maersk Line; John Elliott, President & CEO, Busan New Container Terminal; Troy Shortell, Senior Vice President, HAVI Logistics; Stanley Smulders, SVP Asia - Europe & West Africa Trade Management, MOL Liner; Andy Lane, Independent Consultant & Terminal Partnering Expert; and Henriette Hallberg Thygesen, CEO North Asia, DAMCO.

    Keynote discussions

    Having been largely driven by China’s explosive growth in the past decade, the global economy now has to adjust to flat performance in Europe and North America, while China itself has started to show signs of slower growth over the near future.

    A combination of circumstances is resulting in an unstable market background for container trades. Liner services have to figure how they can respond to shipper demands for more reliable service supply while also attempting to restore financial viability following a period of disastrous rate cutting. At the same time the first of the new generation of mega-container vessels have started entering deepsea lanes adding to concerns about excess capacity. In addition container terminals are racing to expand their handling capabilities to cater for ever larger volumes of boxes: as many as 6,000 units may have to be loaded/discharged during a single port call – and in record times as well!

    Carrier-Terminal Partnering

    The key to ensuring fast, efficient movement of containers around the world lies in the container terminal, the interface between vessel and hinterland. Port-related costs are among the highest expenses incurred by ocean carriers. Yet until now shipping lines and terminals have rarely embarked on real collaboration with a view to alleviating this situation. TOC CSC: Asia will provide high-level analysis of the terminal dimension in global logistics, and leading industry experts will walk delegates through the leveraging of carrier-terminal partnerships for improved end-to-end supply chains.

    Niche Trades

    Over the course of three days TOC CSC Asia’s conference content offers unrivalled breadth and depth of analysis of the complex factors that comprise contemporary supply chains. The organisers have factored in a series of focused debates, workshops and seminars. Of particular interest for 2013, high level debate will focus on areas of specific concerns to supply chain stakeholders across Asia, including:

    • Expanding economic ties between Asia and emerging markets in Africa and Latin America
    • How Japan and South Korea are strategizing their logistics infrastructure to profit from growing linkages with North China
    • Asia’s niche trades requiring separate, or tailor-made, infrastructure and service provision
  • Комментарии: 0

    Добавить комментарий

    Новости по теме
    2018БалтикаСеверо-Запад ЕвропыФрахтовые ставкиФрахтовый рынок 20.07.2018 Фрахтовый рынок Балтики и Северо-Западной Европы, неделя 28
    На 28 неделе года фрахтовые ставки на Балтике и в североевропейском регионе на перевозку грузов балкерами Handysize остались […]
    0 Только для подписчиков SeaNews
    Опасные гидрометеорологические явления 14.03.2018 На севере ветер и лед
    Опасные гидрометеорологические явления в Белом и Баренцевом море
    0
    Hyundai Merchant Marineконтейнерный сервисОбъединение 03.04.2018 Sinokor и Heung-A объединяются
    К началу следующего года корейские Sinokor Merchant Marine и Heung-A Shipping объединят свои контейнерные сервисы. Соответствующий документ должен […]
    0
    ПенсияПрава моряковПрофсоюз 22.06.2018 Профсоюз против повышения пенсионного возраста
    Заявление совета Российского профессионального союза моряков о повышении пенсионного возраста
    0
    НазначенияРЖДЮУЖД 23.05.2018 Назначен начальник ЮУЖД
    23 мая в Челябинске генеральный директор – председатель правления ОАО "РЖД" Олег Белозёров на совещании с коллективом Южно-Уральской […]
    0
    2018Фрахтовые ставкиФрахтовый рынокЧерное море 20.07.2018 Фрахтовый рынок Черного моря, неделя 28
    На 28 неделе года фрахтовые ставки на рынке Черного моря на перевозки грузов судами прибрежного плавания на большинстве […]
    0 Только для подписчиков SeaNews
    2017ГлобальноДекабрьКонтейнерооборотСингапурШанхай 23.01.2018 Контейнерооборот лидеров
    Суммарно Шанхай и Сингапур в 2017 году перевалили порядка 74 млн TEU. Шанхай занимает лидирующую позицию в мировом […]
    0
    2018TeekayМартТанкерФевральФинансыЯнварь 23.05.2018 Танкерные деньги
    Teekay опубликовал финансовые показатели за первый квартал 2018 года. Консолидированная выручка группы составила 394 млн долларов – на […]
    0
    Министерство транспортаПункты пропуска Таможня 01.06.2018 Отписка вместо новой технологии государственного контроля
    Минтранс не справился с изменением Типовой схемы в морских пунктах пропуска
    0
    Зимняя навигацияОграниченияПассажирские перевозкиСанкт-Петербург 14.02.2018 Ледовые ограничения в Пассажирском порту Санкт-Петербург
    Распоряжением капитана Пассажирского порта Санкт-Петербург с 00-00 27 февраля при достижении толщины льда 10-15 см на акватории Пассажирского […]
    0
    K LineБалкерСерия судов 19.01.2018 «Коронная серия» балкеров “K” Line пополнилась
    Kawasaki Kisen Kaisha (“K” Line) приняла в эксплуатацию балкер серии «Corona». Судно получило название «Corona Wisdom». Оно построено […]
    0





  • Поля помеченные * обязательны для заполнения

    Запросить аналитическое исследование

  • Войти
  • Поля помеченные * обязательны для заполнения

    Подписка на закрытую аналитику

    Help Text

  • Поля помеченные * обязательны для заполнения

    Приобретение подписки на Сервис ВЭД