• Рус
    • Eng
  • TOC Asia в Гонконге

  • Supply Chain Reliability heads up TOC CSC: Asia discussion

    Productivity & Reliability: Asia’s New Battleground for Ports and Liner Shipping is the principal conference theme for TOC Container Supply Chain Asia 2013, Hong Kong Convention and Exhibition Centre on 12-14 March 2013

    London, 03.12.2012 – Shippers, logistics service providers, ocean carriers and port terminal operators will meet in Hong Kong at the 17th TOC Container Supply Chain: Asia to debate the future of global supply chains against an uncertain and unpredictable environment characterised by sluggish economic growth in many markets and underlying structural shifts in global logistics.

    Leading industry figures have already confirmed their participation in the TOC CSC: Asia conference agenda including: Mark Holloway, Customer Service & APAC Supply Chain Director, Diageo; Brian Noe Kristensen, Head of Far East Asia Liner Operations Cluster, Maersk Line; John Elliott, President & CEO, Busan New Container Terminal; Troy Shortell, Senior Vice President, HAVI Logistics; Stanley Smulders, SVP Asia — Europe & West Africa Trade Management, MOL Liner; Andy Lane, Independent Consultant & Terminal Partnering Expert; and Henriette Hallberg Thygesen, CEO North Asia, DAMCO.

    Keynote discussions

    Having been largely driven by China’s explosive growth in the past decade, the global economy now has to adjust to flat performance in Europe and North America, while China itself has started to show signs of slower growth over the near future.

    A combination of circumstances is resulting in an unstable market background for container trades. Liner services have to figure how they can respond to shipper demands for more reliable service supply while also attempting to restore financial viability following a period of disastrous rate cutting. At the same time the first of the new generation of mega-container vessels have started entering deepsea lanes adding to concerns about excess capacity. In addition container terminals are racing to expand their handling capabilities to cater for ever larger volumes of boxes: as many as 6,000 units may have to be loaded/discharged during a single port call – and in record times as well!

    Carrier-Terminal Partnering

    The key to ensuring fast, efficient movement of containers around the world lies in the container terminal, the interface between vessel and hinterland. Port-related costs are among the highest expenses incurred by ocean carriers. Yet until now shipping lines and terminals have rarely embarked on real collaboration with a view to alleviating this situation. TOC CSC: Asia will provide high-level analysis of the terminal dimension in global logistics, and leading industry experts will walk delegates through the leveraging of carrier-terminal partnerships for improved end-to-end supply chains.

    Niche Trades

    Over the course of three days TOC CSC Asia’s conference content offers unrivalled breadth and depth of analysis of the complex factors that comprise contemporary supply chains. The organisers have factored in a series of focused debates, workshops and seminars. Of particular interest for 2013, high level debate will focus on areas of specific concerns to supply chain stakeholders across Asia, including:

    • Expanding economic ties between Asia and emerging markets in Africa and Latin America
    • How Japan and South Korea are strategizing their logistics infrastructure to profit from growing linkages with North China
    • Asia’s niche trades requiring separate, or tailor-made, infrastructure and service provision
  • Комментарии: 0

    Добавить комментарий

    Новости по теме
    Происшествия 09.01.2018 Нефтеразлив в Новороссийске
    По данным ГМСКЦ, в 10-25 8 января у причала № 5 НМТП при бункеровке бункеровщиком «Марица» (порт регистрации […]
    0
    2017КонтейнерооборотПорты-миллионеры 16.02.2018 Порты-мультимиллионеры
    В эксклюзивный клуб портов, переваливающих более 10 млн TEU, по итогам 2017 года вошли 15 порта – на […]
    0 Только для подписчиков SeaNews
    2017DFDSФинансы 09.02.2018 Финансы DFDS
    Грузоперевозки на всех направлениях, кроме Северного моря, снизились
    0
    COSCOКонтейнеровозыНовострой 11.01.2018 Прибавление во флоте контейнеровозов COSCO
    Hudong-Zhonghua Shipbuilding (подразделение China State Shipbuilding Corporation – CSSC) в начале января сдала в эксплуатацию COSCO Shipping Lines […]
    0
    2017ГрузооборотЗебрюгге 19.01.2018 В Зебрюгге растут контейнеры и ро-ро
    Зебрюгге опубликовал операционные показатели за 2017 год. Суммарный грузооборот порта составил 37,12 млн тонн. Выросла перевалка ро-ро грузов […]
    0
    Портовые сборыУкраина 12.01.2018 Украина снизила портовые сборы
    По информации Администрации морских портов Украины, правительство страны поддержало предложение министерства инфраструктуры Украины по снижению ставок портовых сборов […]
    0
    2018Бункерное топливоБункеровкаГлобальноФевраль 12.02.2018 Обзор мирового рынка бункеровки. 7 неделя 2018
    На 7 неделе года цены на бункерное топливо продолжают снижаться. Во всех исследуемых портах подешевели все виды топлива […]
    0 Только для подписчиков SeaNews
    ВладивостокВладивостокский морской торговый портКитайСервисЮжная Корея 17.01.2018 Новый сервис в ВМТП
    На Владивостокский морской торговый порт начал работать сервис China – Russia Express (CRX) южнокорейской контейнерной компании Sinokor Merchant […]
    0
    2018Азовское мореКаспийское мореФевральФрахтовые ставкиЮг 15.02.2018 Фрахтовый рынок Азовского и Каспийского моря. Неделя 7, 2018
    Новые грузы, появляющиеся на рынке, поддерживают ставки на высоком уровне. С прошлой недели ставки фрахта прибавили пару долларов […]
    0 Только для подписчиков SeaNews
    2018ГлобальноФрахтовые ставкиЯнварь 09.01.2018 Контейнерные фрахтовые индексы. Неделя 1, 2018
    На первой неделе года спотовые ставки на исследуемых трейдах показывали разноплановую динамику. Выросли ставки на Персидский залив, опустились […]
    0










  • Поля помеченные * обязательны для заполнения

    Запросить аналитическое исследование

    Вы получите письмо на указанный email со сгенерированным паролем



  • Поля помеченные * обязательны для заполнения

    Приобретение подписки на регулярную аналитику

  • Поля помеченные * обязательны для заполнения

    Приобретение подписки на Сервис ВЭД

  • Поля помеченные * обязательны для заполнения

    Запросить полные примеры материалов оперативной аналитики